Studiu Klarna: Cât vor cheltui românii de Crăciun?
- Conan PR
- Dec 11, 2023
- 2 min read
Totul pentru ziua de Crăciun: Cadourile și mâncarea se află în topul listei de cheltuieli pentru 79% dintre respondenți
Responsabilitate financiară: 76% intenționează să-și reducă cheltuielile în perioada Crăciunului
Stare de bine: 82% dintre români spun că le place sau chiar iubesc sezonul sărbătorilor
Cum ultimele zile ale sezonului de cumpărături pentru sărbători se apropie, un sondaj realizat de Klarna, rețeaua globală de plăți și destinație de cumpărături bazată pe inteligență artificială, evidențiază cât vor cheltui românii în această perioadă de Crăciun și care sunt prioritățile lor.
Principalele cheltuieli legate de sărbători
Când li s-a cerut să precizeze căror cheltuieli de sărbători planifică să aloce cea mai mare parte a bugetului în acest an, 49% dintre respondenți au declarat că vor direcționa cea mai mare parte a bugetului pentru cadouri. A doua categorie cu cel mai mare procentaj este reprezentată de alimente, cu 30% dintre respondenți afirmând că aceasta va fi cea mai mare cheltuială în această perioadă. Procente similare au fost raportate și pentru anul 2022, cu 50% pentru cadouri și 33% pentru alimente.
La polul opus, studiul arată că românii intenționează să cheltuiască cel mai puțin pe modă sau frumusețe, dar și pe evenimente sociale, primul domeniu fiind prioritizat de 1% dintre respondenți, iar cel din urmă de 2%.
„Cu doar două săptămâni înainte de ziua cea mare, am dorit să ne uităm la cum schimbările economice recente afectează obiceiurile de cumpărare ale oamenilor. Și cred că este interesant să vedem că, deși toată lumea este de acord că trebuie să fim atenți la buget, entuziasmul pentru sărbători este real. La Klarna, ne ținem de angajamentul nostru de a susține partenerii și clienții noștri și de a le oferi opțiunile de care au nevoie pentru a avea cea mai bună experiență de cumpărare. Și acest lucru este posibil prin serviciile noastre, cum ar fi Pay in 3, prin faptul că putem face o diferență, menținând flexibilitatea și cheltuielile inteligente, oferind o alternativă clienților pentru a-și planifica cheltuielile în mod eficient”, spune Lukasz Dwulit, Head of Klarna CEE.
Flexibil și fără dobândă
În ceea ce privește opțiunile reale de plată, există câțiva factori cheie pe care românii îi prioritizează, cum ar fi opțiunile de plată fără dobândă (32%) și flexibile, care le permit să plătească în mai multe rate (29%). Prioritățile sunt completate de nevoia de plăți rapide (39%), ușoare și convenabile (46%), și plăți sigure și de încredere (48%).
Pentru mai multe informații, găsești comunicatul de presă integral pe Adevărul.